:Tentang Blog:

Blog ini mengumpulkan nota-nota, kisah-kisah dan pengalaman saya sebagai pelajar BAR di UIAM. Blog ini terhasil bagi memudahkan saya membaca nota-nota pelajaran disebabkan kegilaan saya kepada dunia blog. Semoga perkongsian ini sedikit sebanyak membantu kalian berkongsi ilmu yang saya pelajari.

Thursday, December 10, 2009

BAGAIMANA ESOK???


Apa yang disemai hari ini akan dituai esok


Saya fikirkan, keputusan yang saya dapatlah paling teruk. Saya ingatkan CGPA yang saya dapat paling rendah. Saya bayangkan sayalah pelajar paling teruk!

Pemikiran positif sering mmebantutkan perkembangan minda positif saya. Bisikan syaitan yang menguasai minda sering menjadikan saya rasa mahu berputus asa. Sedangkan saya PERLU meneruskan langkah yang saya mulakan di sini. Saya sudag satu sem di sini.

"Adik, adik belajar betul2 tau kat sini. K.su percaya adik boleh. Kalu ada ap2 masalah bgtau kat k.su. k.su sedia mendengar.."

Saya dan Kak Su punya pemikiran berbeza, perangai dan sikap berbeda.. Saya dengan sikap saya, dia dengan perangai dia... Setiap manusia berbeza..

Hari ini saya begini, esok bagaimana?

Dapatkah saya melihat ayah mengukir senyum dengan kejayaan saya? Atau saya akan melihat ayah menangis kerana kegagalan saya? Sayalah yang perlu membuat keputusan untuk diri sendiri.. Sayalah yang perlu bertukar peribadi untuk membentuk personaliti unggul! Saya adalah saya! Namun saya perlu memandang ke depan supaya saya adalah saya yang berguna...

Saya yang mengambil keputusan untuk belajar dalam bahasa Arab, haruskah saya mengundur diri???

TIDAK!!!

0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP